CasMirenkids.reismee.nl

Chili

Beste Nicolaasvierders,

Hoe is het bij jullie? Nog maar een paar nachtjes tot pakjesavond! Hier in Chili van alles niets; geen Klaas geen kerstetalages; nada, nope!

Goed, waar waren we gebleven. Mendoza. We dachten aan mooie glooiende begroeide hellingen met de door ons zo beminde druifjes, zo mooi gelegen vlak tegen de Andes; nou mooi niet! Midden in de woestijn hebben die Argentinos met al het smeltwater uit de Andes en 200 jaar bomenimport uit Europa een oase gecreëerd in het stof. Snoeisnakel heet. Eigenlijk wil er maar een druif groeien, de Malbec voor kenners, en dat komt je na een paar flessen echt wel de neus uit. Een prachtig familiehotelletje met zwembad heeft ons er doorheen gesleept. Nog een dagje wezen toeren in de Andes naar de hoogste berg buiten de Himalaya, de Aconcagua (bijna 7000mtr). De berg niet gezien wegens wolkenpech, wel een bizar prachtige tocht door woestijngebergte. Toen naar Chili.

Met de ‘achtbaan' in 30 minuutjes over de Andes! Ons vliegtuig moest eerst wat extra rondjes draaien om hoogte te winnen (om over die hoogste berg te komen) en toen in vrije val naar Santiago; de oudjes binnen het gezin zagen wel wat pips. Jeroen vond het wel 'gaaf man'. In de stad eerst even bijkomen in de pool op het dak van het hotel met prachtig decor; de Andes. Toen naar de kust getogen voor strandpret aan de Pacific! Prachtig, maar niet te doen voor een blanke! De gemiddelde Chileen heeft een BMI > 40 (voor niet ingewijden; volslank postuur) en das niet voor niets. Je moet echt goed geisoleerd zijn om te kunnen zwemmen in het ijswater van de zee. Wij glimlachten vooral vanaf onze handdoekjes.

Hoe komt die Chileen nou toch zo dik in een land dat echt helemaal vol staat met fruit en groenten? Wij weten het nog steeds niet! In de supermarkten kun je als je goed je best doet toch echt zeker wel 3 trossen bananen en 2 kistjes gebutste appels vinden tussen de eindeloze schappen snacks, zoutjes, koekjes en chocola!

De wijnhuizen in Chili zijn indrukwekkend! Met prachtig terras en restaurant erbij waar de gerechten speciaal worden bereidt om de wijn het best tot zijn recht te laten komen! Ik zeg Yammie, yammie!! Gelukkig ook voor de kids voldoende ruimte om te spelen en etiketten te ontwerpen die op de door jou aan te schaffen wijnflessen kunnen worden geplakt. Kijk daar kunnen we dan toch nog iets van die Latino's leren!

Voor we weer in Santiago inschepen voor de eilandentour in de Pacific eerst ook in Chili nog even de Andes in geweest. Prachtig!! Overal 6000-plussers en zelfs skiresorts!

Jeroen hoopt dat we volgend jaar met St. Nicolaas wel thuis zijn; de reisgeschenkjes zijn natuurlijk geen echte kadoos;-)

Knuffels van ons!! Fijne Pakjesavond voor iedereen.

De Chileense spreuk;

Pinochet heeft ook een hele lange neus!

voor de Kikkersloot

Kinderen ik heb je heel erg gemist.

Eerst gingen we naar Engeland. Ik heb daar met opa en oma in Engeland geslapen. Toen gingen we naar een eilandje. Het eilandje heet Nevis. Het is daar fijn geweest. We hebben daar geslapen en gespeeld en gegeten en avondgegeten en middaggegeten. En gezwommen in het zwembad en in de zee. Ik vond dat allebei even leuk. Ik ben geprikt door 10 mieren op het grasveld toen we even gingen eten. Pappa en mama gingen daar trouwen. Trouwen doe je als je elkaar lief vindt.

Toen gingen we nog een nachtje op een ander eilandje slapen en toen gingen we zwemmen en toen werd Gijsje door een kwal geprikt. Hij moest heel erg huilen.

Ik ben met opa en oma op vakantie geweest en toen niet meer. Ik ben in het vliegtuig geweest en heb ook in het vliegtuig geslapen. Ik mocht ook nog in de pilotenstoel zitten en ik mocht op de knopjes drukken.

Toen heb ik taart gegeten voor papa zijn verjaardag in een hele grote stad in Argentinie toen we daar net aangekomen zijn. We zijn naar de dierentuin geweest en gespeeld in de speeltuin. En toen zijn we naar de cowboys geweest en die hadden geen pistolen maar wel een hele grote mes in zijn achterriem. Ik mocht het mes ook even hebben. In het zwembad was een schildpad geweest en die hebben de meneren er uit gehaald.

Op een groot schip mocht ik met de kanonnen schieten (voor nep) van de meneren.

Ik heb voor mijn mama bloempjes geplukt in de tuin van het hotel.

We zijn naar een heel hoge berg geweest, maar ik mocht er niet gaan op klimmen. Verder weet ik niks meer.

Oh ja. Speciaal voor Isabelle, mijn gele knuffelaapje heet gewoon aapje.

Dikke kus voor allemaal. Natuurlijk ook voor juf Roos en juf Els

Jeroen

Buenos Aires

Lieve achterblijvers,

Allemaal ontzettend bedankt voor de vele lieve reacties op onze trouwerella! Het was helemaal zoals we wilden; kort, knus en op het strand van een van onze favoriete tropische eilandjes; Nevis!

Goed. Wat dan te doen als je de leukste dag van je reis (en leven) dan meteen al achter de rug hebt?? Eerst een paar dagen nodig gehad om uit deze dip te komen, waarbij mn de goede mannengesprekken met Jeroen en Gijs enorm tot steun zijn geweest.

Snel vertrokken naar Buenos Aires! Kort samengevat een bruisende, grote, zuid Europees achtige stad met weinig mooie maar wel vriendelijke mensen. Een stad ook met meer taxi's dan Argentijnen, wat het leven een stuk eenvoudiger maakt. Elke chauffeur wil met je praten over footeball en ook zij vinden Maradonna een ‘poco loco'. Mir en de kleine blonde mannetjes zijn de bezienswaardigheid in town. Zoveel blond zie je hier maar weinig! We eten ons vol aan grote bieflappen/stukken/brokken/borsten en -dijen en gebruiken daar een klein lokaal brouwselsje bij, met of zonder kurk.

We zijn ook een dagje de Pampa opgeweest; gras,gras en heel veel grasbewoners. Grappig ook dat in groot BA ongeveer 14 milj;-) mensen wonen en 30 km buiten de stad er echt geen 2-benige meer te bekennen is!! Die meerbenigen worden trouwens ‘vertroeteld' door de locale cowboys; gauchos. Echte mannen! Hoewel; die sufferds drinken de hele dag een soort thee op hun knollen wat echt niet te nakken is! Buiten dit laatste detail voelden wij ons daar erg thuis. Jammer dat je ook een snufje moest kunnen paardrijden; zij kunnen dingen met en op een paard, waar menig man van droomt!

Dan maar naar een gebied met heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fruit. Volgens goed locaal gebruik, geplukt,geperst en in vaatjes en flesjes gestopt. Ben benieuwd!

Later

Oh ja, de Argentijnse spreuk v/d dag;

Een Gaucho heeft ook maar gewoon 2 ballen

GETROUWD!!! Nevis; 11 november 2009

Nevis; West Indies

Best thuisfront,

De kop is er af! Lekker 1 ½ dagje vliegen - tussenstopje bij London voor een echte fish and chips- veel formulieren, schoenen uit en weer aan en van balie naar balie, treiterende douaniers, maar dan heb je ook wat!

Het vliegen ging overigens prima. Opa en oma's hadden geen druppels nodig om te slapen, Gijsje alleen een goed gesprek. Het was leuk uitgezwaaid te worden door de familie en ook alle SMS-jes en telefoontjes waren hartverscheurend.

Nu lekker een beetje onthaasten op Nevis. En zoals wel vaker in deze regio is het helemaal niet naar; lekker warm boven en onder water en veel gastvrijheid. Vanochtend overigens nog wel een staartje Hurricane meegemaakt; net na het ontbijt (op het strand) een slagregen van warm water met een stormpje van een voor ons ongekend type. Leuk om te zien; Amerikanen rennend achter hun rondvliegend ontbijtje.

Voor de spreukenboekjes: een palmboom is ook maar een boom metblaadjes (oud Neviaans gezegde)

Later

Welkom op mijn Reislog!

Lieve mensen

Welkom op onze reissite,

Nog minder dan3 weken enhet is zover! we gaan onze droomreis maken. Samen metonze kids gaan we in 4 maanden de hele wereld rond.

Op deze site is onze reis te volgen, we zullen erregelmatig onze reiservaringen en foto's op zetten. Via de kaart kun je precies zien waar we zijn.

De eerste foto bovenaan de site is van het strand bij het hotel op Nevis, waar we zullen starten. Verder zie je foto's van thuis. De jongens zijn al druk in de weer met het slepenvan spullen en vullen van koffers (net als mams overigens). Jeroen kruist elke dag een geslapen nachtje weg op de kalender naast zijn bed. Alle verdriet en boosheidvande vaccinaties lijken door de boys vergeten. Gijs papegaait Jeroen in alles na over de komende reis, terwijl hij al zijn woorden kracht bijzet met veel gezwaai met z'n armpjes.

Hoe werkt de reissite: Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor onzemailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Hopelijk zullen jullie met ons mee genieten en een beetje sfeer kunnen proeven.