CasMirenkids.reismee.nl

Chili

Beste Nicolaasvierders,

Hoe is het bij jullie? Nog maar een paar nachtjes tot pakjesavond! Hier in Chili van alles niets; geen Klaas geen kerstetalages; nada, nope!

Goed, waar waren we gebleven. Mendoza. We dachten aan mooie glooiende begroeide hellingen met de door ons zo beminde druifjes, zo mooi gelegen vlak tegen de Andes; nou mooi niet! Midden in de woestijn hebben die Argentinos met al het smeltwater uit de Andes en 200 jaar bomenimport uit Europa een oase gecreëerd in het stof. Snoeisnakel heet. Eigenlijk wil er maar een druif groeien, de Malbec voor kenners, en dat komt je na een paar flessen echt wel de neus uit. Een prachtig familiehotelletje met zwembad heeft ons er doorheen gesleept. Nog een dagje wezen toeren in de Andes naar de hoogste berg buiten de Himalaya, de Aconcagua (bijna 7000mtr). De berg niet gezien wegens wolkenpech, wel een bizar prachtige tocht door woestijngebergte. Toen naar Chili.

Met de ‘achtbaan' in 30 minuutjes over de Andes! Ons vliegtuig moest eerst wat extra rondjes draaien om hoogte te winnen (om over die hoogste berg te komen) en toen in vrije val naar Santiago; de oudjes binnen het gezin zagen wel wat pips. Jeroen vond het wel 'gaaf man'. In de stad eerst even bijkomen in de pool op het dak van het hotel met prachtig decor; de Andes. Toen naar de kust getogen voor strandpret aan de Pacific! Prachtig, maar niet te doen voor een blanke! De gemiddelde Chileen heeft een BMI > 40 (voor niet ingewijden; volslank postuur) en das niet voor niets. Je moet echt goed geisoleerd zijn om te kunnen zwemmen in het ijswater van de zee. Wij glimlachten vooral vanaf onze handdoekjes.

Hoe komt die Chileen nou toch zo dik in een land dat echt helemaal vol staat met fruit en groenten? Wij weten het nog steeds niet! In de supermarkten kun je als je goed je best doet toch echt zeker wel 3 trossen bananen en 2 kistjes gebutste appels vinden tussen de eindeloze schappen snacks, zoutjes, koekjes en chocola!

De wijnhuizen in Chili zijn indrukwekkend! Met prachtig terras en restaurant erbij waar de gerechten speciaal worden bereidt om de wijn het best tot zijn recht te laten komen! Ik zeg Yammie, yammie!! Gelukkig ook voor de kids voldoende ruimte om te spelen en etiketten te ontwerpen die op de door jou aan te schaffen wijnflessen kunnen worden geplakt. Kijk daar kunnen we dan toch nog iets van die Latino's leren!

Voor we weer in Santiago inschepen voor de eilandentour in de Pacific eerst ook in Chili nog even de Andes in geweest. Prachtig!! Overal 6000-plussers en zelfs skiresorts!

Jeroen hoopt dat we volgend jaar met St. Nicolaas wel thuis zijn; de reisgeschenkjes zijn natuurlijk geen echte kadoos;-)

Knuffels van ons!! Fijne Pakjesavond voor iedereen.

De Chileense spreuk;

Pinochet heeft ook een hele lange neus!

Petra

Hallo Mirrie, Cas en zonen,
Wat een prachtverhalen, en tot op heden herkenbaar, zoals die heerlijke wijnen en droge Mendozastreek met indrukwekkende berglandschappen! Blijf vooral genieten!
Petra

Hanny Schouten

De Zoek-Piet kon jullie niet vinden,
Wáár zouden CasMir en kids zich bevinden???

Thans zijn ze via het reisverslag in Chili getraceerd,
Hoog in de bergen of dicht bij zee,
Dat lijkt deze Sint niet verkeerd!
Mét de Bagage-Piet wil ik óók wel mee ....

Wát een reis, wát een belevenissen
Dat zou je toch niet willen missen..??
Geweldig om mee te kunnen maken
En véél beter dan op die natte Nederlandse daken!

De Sint en alle Zwarte Pieten
Kunnen van jullie verhalen mateloos genieten.
Voor Cas, Mir, Gijs en Jeroen:
Van ons allen een dikke zoen!

Johan en Marieke

Hey Cas, Mir, Jeroen en Gijs!

Het is elke keer weer genieten om jullie verhalen te lezen! Wat een geweldige foto's!
Zo te zien aan Gijs eet hij gewoon goed! Hij ziet er gelukkig nog steeds goed uit! Wat een super gaaf foto de 1e van Gijs!

Jeroen ik heb de verhalen die voor de Kikkersloot ook gelezen hoor, maar de foto's die erbij stonden zijn ook super gaaf man! vooral de foto dat jij in de cockpit zit echt super STOER!

Geniet met elkaar van deze verdere reis en tot lezens!

Liefs

Hidde en Ineke

Genieten steeds weer van jullie verhalen en foto's
Prachtig Gijsop zijn mooie paard en wagen. Heerlijk dat jullie zo genieten . Wij hebben de pakjesavond weer achter de rug en ondanks de niet aflatende regen
zijn we toch weer goed bedacht door de Sint en Piet.
Liefs van ons allen.

Anja en Harald

Na het overwinnen van technische zaken (oude man) eindelijk een kort bericht uit Klaaswaal.
Als eerste gefeliciteerd met het heimelijk gesloten huwelijk...fraaie fotos (ik zag een traan!!!). Wij hebben Sinterklaas wel goed gevierd. T. was erg blij met de donker blauwe Audi (hahaha). Feyenoord wint ondanks onze afwezigheid (of mede door!). De eindejaars wijn van de maatschap zal ik persoonlijk verwerken (jullie drinken daar toch wel voldoende).
Groetjes en verder goede reis/verblijf gewenst.
Daaaaaaaaaaaaaag Anja en Harald