CasMirenkids.reismee.nl

Sydney en New South Wales

G'day Mate!!

Zo begint een Australiër elk gesprek. En gesprekken voer je hier veel. De (gemiddelde) Australiër praat veel en graag en is een toefje nieuwsgierig. Ze spreken een heerlijk soort gezellig ‘vette' joviale variant Engels, wat het nog gezelliger laat lijken. Australië is een heerlijk land!! Het eten komt nog steeds vooral van de ‘barbie' en daar doen wij volop aan mee. Het is lekker warm weer en er zijn héél veel onwaarschijnlijk mooie stranden, met hier en daar een langs zwemmende Flipper. Bij het ontbijt op de camping stuitert soms een Skippy langs de camper. Ik zeg je: wat wil een mens nog meer!! Er zijn ook rare dingen. Zo moet je de wijntjes en bieren kopen in vaak obscure winkels waar kinderen niet welkom zijn en waar je ook flink kan gokken. Gokken op alles wat beweegt; van hondenrennen tot vlinderdansjes, van paardensport tot koalaraces. Je kan het zo gek niet bedenken, of de Aussie maakt er een wedje op. Ook zijn er (zelfs voor ons Nederlanders) ontelbaar veel borden met wat je allemaal niet mag, met soms het bedrag van de boete of sanctie er bij vermeld.

Vertrokken uit Nieuw Zeeland met een verrassende ontmoeting met juf Els(van Jeroen) op het vliegveld in Christchurch. Met z'n allen naar Sydney gevlogen. Jeroen had dé vlucht van z'n leven; lekker lezen met juf en als bonus extra ijsjes. Els (met kersverse echtgenoot) door naar thuis, wij Sydney in; wat een stad!! Mooi gelegen aan zee en allerlei baaien. We hadden een hotelletje aan Bondi Beach, hét strand van de stad. Een soort Zandvoort in het kwadraat. Alleen maar surfdudes met veel biceps en weinig buikvet. Qua dames veel strakke ‘dakkies' (voor Australische begrippen dan). Natuurlijk ook de stad in en gelukkig stonden alle bezienswaardigheden er nog. Ook nog een tripje naar het Wild Life gemaakt, waar we ons alvast konden vergapen aan alle giftige spinnen, slangen, torren en ander kruipend gespuis van dit continent. Mir vond het al niks, maar nu durft ze helemaal de camper niet meer uit als het gras van de camping hoger is dan 2 ½ cm! Daar ook de eerste ontmoetingen met de lokale bosbewoners zoals Koala's, Kangaroes , Wombats, Kookaburra's en een beangstigende reuze-croc.

Na drie dagen weer ingescheept in een ‘Transit' om langzaam naar het noorden te trekken. Eerst even bijkomen van alle stadse drukte in Huntervalley, één van de wijngebieden van het land. Susanne, Peter en hun blonde dollies ontmoet en dat maakte de pret alleen maar groter. We hebben een aantal dagen samen gereisd. De kinderen lekker samen gespeeld, de ouders lekker gegeten en gedronken en gemijmerd over ‘vroeger'. Vervolgens langzaam van baai naar baai noordwaarts bij aangename temperatuurtjes van 28-34gr.met een zacht zeebriesje. Soms ook even een kort uitstapje het binnenland in om tropisch regenwoud en watervallen te spotten. Op de Boogie Boards van Suus en Peter flink de, soms forse, golven afgeragd. Ook Jeroen is flink aan het oefenen al valt dat niet mee met de ‘wasmachine-branding'. Dit alles onder het wakend ook van Gijs die zich vooral bezig houdt met het verzamelen (en begraven) van aangespoelde Blue Bottle kwalletjes.

Goed. Nu gaan we ons storten in de wereld van de themaparken rond Surfers Paradise en Brisbane en een beetje golfen bovendien.

Catch you later and no worries mate!

De locale spreuk:

Wie niet 'Slip, slap, slopt', moet op de blaren zitten!

Ingeborg

Hey mates,
Klinkt heerlijk allemaal. Ben nog steeds jaloers! Geniet lekker en drink niet te veel alcohol he!

groetjes Ing

Henk-Steven Renzenbrink

De Gold Coast was mijn favoriet.
Veilig, fantastische stranden & mensen, heerlijk klimaat.
Geniet ze (nog even)!

Thea van Doorn

ha lieve familie, weer mooie foto's en reisverhalen.
Gisteren met de kleine Helena in Westmaas geweest.
Dat was gezellig en meteen twee vliegen in een klap, nou ja vliegen, moeder Rina en oma Lia.
Nog een maand! En dan op de 26e (mijn verjaardag) thuis, haha. Nog een paar heerlijke weken! xxx

rettig

Zo familie,
Gaat het een beetje????? Gisteren naar een zeer leuke Feyenoord-Ajax gekeken. Een "klassieker vermoord" stond er op een groot bord dat omhoog gehouden werd door de fanatieke supporters uit vak S. De Ajax supporters hoe irritant dan ook werden gemist.
De westrijd was zeker in de 2de helft leuk om te zien. De uiteindelijke uitslag 1-1 daar konden we allemaal mee leven. Zowel Ajax als Feyenoord zullen in de huidige competitie niet verder komen dan de 3de of 4de plaats. Overigens wordt je op de tribune wel gemist........"weer een ander" was de reactie naast mij wijzend op de meegereisde vriend. Tja, v O is op wereldreis heb ik maargezegd. Instemmend werd gereageerd met....dat is ook mooi!!!!!!!!

Gegroet, geniet en kom heel terug

Ret

Hidde en Ineke

Even niets laten horen van ons daar wij ook een weekje naar de zon waren. Genieten nu weer volop van jullie reisverhalen, geweldig om dit allemaal mee te kunnen maken. Geniet er nog maar van want voor je het weet zitten jullie weer in ons koude kikkerland ( kan ook leuk zijn). Dikke kussen van ons.