CasMirenkids.reismee.nl

Buenos Aires

Lieve achterblijvers,

Allemaal ontzettend bedankt voor de vele lieve reacties op onze trouwerella! Het was helemaal zoals we wilden; kort, knus en op het strand van een van onze favoriete tropische eilandjes; Nevis!

Goed. Wat dan te doen als je de leukste dag van je reis (en leven) dan meteen al achter de rug hebt?? Eerst een paar dagen nodig gehad om uit deze dip te komen, waarbij mn de goede mannengesprekken met Jeroen en Gijs enorm tot steun zijn geweest.

Snel vertrokken naar Buenos Aires! Kort samengevat een bruisende, grote, zuid Europees achtige stad met weinig mooie maar wel vriendelijke mensen. Een stad ook met meer taxi's dan Argentijnen, wat het leven een stuk eenvoudiger maakt. Elke chauffeur wil met je praten over footeball en ook zij vinden Maradonna een ‘poco loco'. Mir en de kleine blonde mannetjes zijn de bezienswaardigheid in town. Zoveel blond zie je hier maar weinig! We eten ons vol aan grote bieflappen/stukken/brokken/borsten en -dijen en gebruiken daar een klein lokaal brouwselsje bij, met of zonder kurk.

We zijn ook een dagje de Pampa opgeweest; gras,gras en heel veel grasbewoners. Grappig ook dat in groot BA ongeveer 14 milj;-) mensen wonen en 30 km buiten de stad er echt geen 2-benige meer te bekennen is!! Die meerbenigen worden trouwens ‘vertroeteld' door de locale cowboys; gauchos. Echte mannen! Hoewel; die sufferds drinken de hele dag een soort thee op hun knollen wat echt niet te nakken is! Buiten dit laatste detail voelden wij ons daar erg thuis. Jammer dat je ook een snufje moest kunnen paardrijden; zij kunnen dingen met en op een paard, waar menig man van droomt!

Dan maar naar een gebied met heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fruit. Volgens goed locaal gebruik, geplukt,geperst en in vaatjes en flesjes gestopt. Ben benieuwd!

Later

Oh ja, de Argentijnse spreuk v/d dag;

Een Gaucho heeft ook maar gewoon 2 ballen