CasMirenkids.reismee.nl

Kikkersloot 2

Lieve kindertjes,

Hebt jullie een fijne vakantie gehad? Ik heb weer een nieuw verhaaltje voor jullie.

Eerst was ik bij een trein die zo oud was dat die niet meer kon rijden en daar gingen we ook naar de zee kijken. Toen papa en mama gingen borreltje doen mocht ik lekker kleuren; een boer met druiven en een dinges gemaakt die op de fles van papa was geplakt.

Daarna zaten we in de kabelbaan in een stadje en de anderen mensen gingen naar beneden.

Bij de bergen was ik op een hele stoere skelter in de park. Ook was ik in de sneeuw en ging ik met papa sneeuwballen gooien naar mama en Gijsje. Dat was mooi.

In de hotelletje ging de mevrouw altijd mijn aapjes op een rijtje staan. Ik vraagte papa of ik op de foto mag met de aapjes en met mijn portemonnaie met allemaal vreemde centjes voor het ‘winkeltje spelen'. Dan kunt jullie dat ook zien tenminste.

Ik was met mama, papa en Gijsje in Paaseiland en daar had ik hele mooie bloemen om mijn nek gekregen bij het vliegveld. Ik dacht dat daar paaseiertjes waren maar dat was niet zo. Bij de beeldjes had ik er wel ééntje gevonden die op een paasei lijkt. Maar toen ik er in knijpte was die ei echt en was ik helemaal vies!

Er waren dus geen echte paaseitjes en toen had ik een plannetje gedacht! Ik heb baby-cocosnootjes gevonden en mooi versierd met Kerststickers! Papa heeft die verstopt binnen in de hotelletje en die hebt ik gevonden en Gijsje ook 2.

Ik was heel ziek en had heel erg veel buikpijn. Ik moest van dokter Perry en mama en papa toen 3 dagen een heel vies drankje drinken om beter te worden en dat heeft gehelpt.

Daarna gingen we naar Bora Bora met de bus-boot-bus-boot en de vliegtuig er tussen in. Het is wel een beetje raar dat als ik wakker wordt jullie kindertjes gaan slapen in Nederland. Op die eilandje ging ik met de bril onder water kijken naar de mooie visjes. De meneer heeft allemaal grote visjes gevangt en die waren wel dood. Ik durfde ze aan te raken en dat is helemaal niet eng.

Op de laatste eiland ging ik zwemmen met roggen en ook met haaitjes. Die meneer ging mij vast houden en dan kon ik die grote platte vissen aaien over hun koppetje. Die hadden ook een hele lange staart en daar kunnen ze pijltjes mee schieten naar andere visjes als ze boos worden. Ik had een mooie onderwaterbril en er waren ook nog heel veel andere visjes met veel kleurtjes en zeekommaarkommaars. Bij het lekkere strandje toen ik brood ging geven aan de visjes kwamen er heel veel en ook een zeeslang!

Het was hier ook Kerstmis want ze kennen hier de Sinter Klaas niet. Toen heb ik van de Kerstman kadootjes gekrijgt en ook een verkijker.

Met papa ging ik met de fiets superkeihard van de berg naar beneden en gingen we iedereen inhalen. Mama ging natuurlijk niet zo snel. Toen hadden ze fietsjes opgehijst aan de bankjes waar we we op mochten zitten naar boven.

We moesten weer met de boot naar een ander eilandje die Nieuw Zeeland heet en die boot stinkte wel een beetje.

Als laatste heb ik ook een schildpadtatoeage op mijn rug aan het zwemmen, want de andere mensen hebben ook allemaal tatoeages.

Groetjes voor iedereen en speciaal kusjes voor juf Roos, juf Els en juf Gitte

Jeroen

En natuurlijk ook nog voor alle anderen

de beste wensen en veel geluk voor 2010!!!

Cas en Mir

Reacties

Reacties

Annemieke Schouten

Het is heel leuk om jullie verhalen te lezen en wat een avontuur voor de kids.
Ik wens jullie een heel gelukkig nieuwjaar en alle beste wensen voor 2010 en nog veel reisplezier,

groetjes

Juf Roos

Hoi Jeroen,

We hebben vorige week op school naar je foto's gekeken op het digibord in groep 3.
Wat een mooie foto's zeg! De kikkers vonden het erg stoer toen je in het water was met echte roggen en haaien. Ze riepen bijna allemaal wauw!!!!
De dode vissen vonden we ook best groot! Stoer hoor dat je ze gewoon durfde te aaien!
Je doet veel leuke dingen zeg! De kikkers zouden dat ook allemaal wel willen doen!
Wij hebben ook sneeuwballen gegooid, het heeft hier in Nederland vaak gesneeuwd!
Veel kinderen willen dat je weer gauw terug komt. Ja, ja, we missen je wel hoor. Oh ja, iedereen vind je tatoeage supertof!!! Nou Jeroen, geniet nog maar lekker van je vakantie, we zien je over een paar weekjes terug!
Groetjes aan mama, papa en Gijs.
Heel veel knuffies en kusjes van alle kikkers en juf Roos en juf Els

Janneke

Hoi alle vier,
wat ziet dat er allemaal weer super uit ! Al die mooie dieren, plaatsen en het zonnetje :D
heel anders dan hier, nog steeds koud en weer een beetje wit !
Geniet nog van de laatste maand, allah en willem zijn alweer bezig en alles voorderest helemaal goed aan de s'gravenweg!
Groetjes vanuit de bieb in Utrecht waar ik gewoon zit te blokken ;) mmm jaloezie !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!