CasMirenkids.reismee.nl

Frans-Polynesië; hitte, tattoos en duikpret

Ia orana lieve koukleumpjes,

Hoe gaat het met de voorbereidingen voor de 11 steden?? Hier hebben we zorgen van hele andere aard.

Geland op het mooie Tahiti (van horen zeggen) hebben wij slechts wat sfeer mogen proeven in Papeete, de hoofdstad. Kort samengevat: een wat mindere wijk van Marseille op een hele , hele hete zomerdag. Wat een desillusie! Gelukkig mochten we snel door naar Bora Bora, zo'n 3 kwartier vliegen verderop. Tja en da's andere koek! Een grote lagune met in het centrum een klein eilandje. Vanuit het vliegtuig en vanaf de boot weet je gewoon niet wat je ziet!! Wij wisten niet dat er zoveel kleuren blauw bestaan. Aanvankelijk konden we er niet echt van genieten omdat Jeroen vrij ziek was; buikpijn, forse diarrhee en hoge koorts gedurende 5 dagen. Na consultatie van onze favoriete Tropenpoeperitis-specialist (PvG te R; dank!!) en het starten van een kuurtje, knapte hij gelukkig snel op.

Bora Bora dus. Eiland voor de ‘rich and famous' en daarom ook echt iets voor ons, toch?? Hoe afgelegen ook je kan het zo gek niet bedenken of je kan het er doen. Zelfs snorkelen op de rug van een kameel kan geregeld worden, als je maar betaald. Het begrip ‘hutje op palen' heeft voor ons ook een andere betekenis gekregen. Overal op het eiland zijn luxe resorts ‘in zee' gezet. Meer dan waar dan ook ter wereld. Als we heel eerlijk zijn; een zwaar overgewaardeerd eiland! De lagune echter niet, dus daar maar ons vertier gezocht. Jeroen voor het eerst met duikbril onderwater en mams en paps met een flesje op de rug. Waanzinnig!! Mir had het geluk alleen met een instructeur te duiken en had een close encounter met 5(!!) Manta's en een zenuwachtig klein uurtje tussen Lemon- en Blacktipsharks ('sharks, sharks, there are sharks here!!'). Cas een dagje later ook. Helaas was er de avond ervoor een cruiseboot aangekomen en was het nu naar de visjes zoeken tussen vetgemeste en volgevreten driftig flipperende Gringo's. Ook onderwater hebben Amerikanen zo hun eigen wetten en (gedrags)regels;-)

Tot slot Moorea. Lief,mooi en paradijselijk. Zoals uit de films en folders. Meisjes allemaal een bloempje achter het oor, jongens met indrukwekkende tattoos. Helaas ook bekend van de kernproeven van de Fransen zo'n 40 jr geleden. Als je goed kijkt zie je de gevolgen ook nog; de palmbomen zijn net iets hoger, de zee geeft 's nachts licht en meer van die dingen. De lagune zit hier nog voller met visjes en die zijn zo volgevreten dat je gewoon tussen de pijlstaart roggen en haaien kan snorkelen! Eigenlijk is het toch raar dat je met Jeroen aan het snorkelen bent en hij roept 'kijk pap, dat is een mooie grote haai'.

Goed, wij verkassen naar een nieuw en koeler deel van onze reis; Nieuw Zeeland. Ook een raar idee dat we nu een dagje gaan overslaan, omdat we door de datumgrens gaan. Liepen we eerst 11 uur op jullie achter, straks 12 uur voor.

Zalige Kerst en veel goeds voor 2010!!

De (Moorese) spreuk: Achter de mooiste bloem kan een loopoor schuil gaan.

Anne & Willem

Hallo lieverds,
wauw wat een plaatjes weer. Inderdaad net als in de film. Hier waren het ook wel hele bijzondere plaatjes, witte velden, prachtige landschappen. Geniet daar van al het moois.
groetjes!

Patricia

Hier past nog maar 1 woord bij: JALOERS! Zon, zee, frangipani's achter het oor (staat je leuk, Mir), maar nog erger: haaien en manta's! Het is dat jullie al zijn doorgereisd anders was ik NU overgekomen.

Hier nog steeds 20 cm sneeuw, mijn auto is alleen met hulp van minstens 2 buurmannen de weg op te duwen en over de workload wil ik het al helemaal niet hebben. De reservesecretaris doet zijn best maar je wordt ernstig gemist, Cas.

Nou ja, het is nog even doorbijten voor jullie, NZ is vast weer net zo afschuwelijk als de voorgaande locaties, dus ik verwacht vooral nog veel meer nare verhalen.

Hele fijne feestdagen!

Tamara en Marianne

Hoi lieve reizigers

Ach je kent het wel, de laatste dagen voor de kerst in het "gesticht".
Gek wordt je er soms van, het stopt wel eens maar dan begint het gewoon weer opnieuw.
Ook daar hoeven jullie je even niet mee bezig te houden.

Wat een verhalen weer, we dachten toch even dat Cas met een tattoo zou terug komen.

Hier ligt er gewoon sneeuw, dat hebben wij dan weer.
En er is niet zo weinig gevallen ook.

Fijn dat Gijs weer beter is,vast wel even zorgen over gehad denk ik.
Geniet verder van alle goede dingen fijne Kerstdagen en een super 2010!
liefs van Tamara en Marianne

loes en rens

hallo cas, mirjam, jeroen, gijs,
ook voor jullie fijne feestdagen
en nog een prettige tijd en voor de kids een knuffel

hidde en ineke

Wj wensen jullie hele fijne kerstdagen als jullie er al iets van zullen meekrijgen. Hebben weer genoten van jullie reisverhaal en waren verbaasd dat tahiti [papeete] zo tegenviel,scheelt weer kunnen wij dat vast van ons verlanglijstje schrappen. Blij dat Bora Bora wel te bieden had van wat je ervan zou verwachten. Wat een ervaring zeg om tussen de haaien en tantra's te kunnen zwemmen.
Geniet nog van wat er nog komen gaat en vanuit het prachtig besneeuwde Blaricum , net een kaart van Anton Pieck veel liefs.

Hugo en Jose

Jemig de pemig,om met Koos Koets(vKenDeB)te spreken!!!Nog niet bekomen van onze NZreis deze weblog.Wij zijn net terug van een schoolreisje!!En dan:getrouwd!Ik had al spijt dat ik geen SMS-je aan de verjaardag van Cas had gespendeerd.Blijkbaar was eea.gepland dus kunnen we het niet afboeken als een vorm van "tropenkolder"!!Wij vrezen dat jullie tzt. echt niet meer kunnen wennen in dit kikkerland

claire

lieve cas, miriam & mannetjes!
vanuit het EMC op nieuwjaarsdag wens ik jullie het allerbeste voor 2010! van harte gefeliciteerd ook met jullie huwelijk, zo bijzonder en romantisch om het op Nevus te doen!
Ik heb genoten van de verslagen en foto's. Heel veel plezier nog met jullie groet reis,
lieve groeten vanuit rotterdam,
Claire

caroline en willem

Hoi allemaal,

Jelmer vertelde ons vanmiddag dat jullie stiekem getrouwd zijn! Meteen even naar de foto's gekeken natuurlijk! Super!
Gefeliciteerd en nog heel veel plezier!

Liefs Willem en Caroline